Elektroninė komercija
Kas yra elektroninė komercija? Kokie e-komercijos tikslai? Kodėl e-komercija yra gerai?
Kas yra elektroninė komercija?
Naujosios technologijos ir ypatingai kompiuteris ir internetas davė labai dideles galimybes sėkmingam darbui plėtoti. Kaip vieną iš jų galima išskirti elektroninę komerciją. E-komercija ir e-verslas – neseniai į apyvartą patekę terminai. Kasdien girdime pasakojimus apie interneto kompanijų sėkmę. Elektroninė komercija apibūdinama kaip prekybinių santykių forma, kurioje tarpusavyje susijusios šalys sąveikauja elektroniniu būdu naudodamos informacines technologijas. Elektroninė komercija gali apimti įvairias informacijos judėjimo bei sąveikos sferas. Norint įžvelgti plačias elektroninių priemonių taikymo galimybes, pravartu į elektroninę komerciją pasižiūrėti keliais aspektais. Taigi pagal elektroniniu būdu bendraujančias šalis elektroninę komerciją galima skirstyti į tokias kategorijas: verslas – verslui (B2B), verslas – vartotojui (B2C), vartotojas – vartotojui (C2C).
E-komercjos pavyzdžiai - elektroninės parduotuvės, aukcionai, skelbimai, virtualių daiktų pardavinėjimas, paslaugos taikant interneto technologijas, internetinės pramogos(žaidimai, loterijos)
Elektroninės komercijos tikslai
El. komercijos tikslas – naudojant internetines technologijas pagerinti ir išplėsti verslą. Tikslui pasiekti el. versle turi būti naudojama patikima techninė bei programinė įranga. Konsultacijos su specialistais.
Kodėl e-komercija yra gerai?
Greitai ir tiksliai bendraujama su darbuotojais, klientais, partneriais, investuotojais. Didesnis prekių ir paslaugų pasirinkimas. Mažesnės kainos. Produktus ir paslaugas galima prisitaikyti sau. Taupomi ištekliai. Mažinami kaštai. Patogesnis ir efektyvesnis pirkėjų aptarnavimas. Patogesnė pervežimų ir tiekimo sistema. Tobulinama įmonės informacijos sistema.
Kodėl tai nėra taip gerai, kaip norėtųsi?
Sprendimai ir sistemos ne visada suderinamos. Įmonės nenori nutraukti savo eksploatuojamų sistemų vartojimo ir naudoti visai naujas e-komercijos sistemas. Projektavimas ir vystymas kainuoja. Reikia atsižvelgti ne tik į projektavimui ir vystymui skirtas lėšas, bet ir į tolesnio sistemų palaikymo ir vystymo kaštus. Reikia palaikyti elektroninių duomenų mainų standartą. Naujosios e-komercijos sistemos turi palaikyti standartą, kuris yra naudojamas saugiam verslo ir finansinių duomenų apsikeitimui tarp verslo partnerių. Daugybė apmokėjimo standartų apsunkina e-komercijos sistemų projektavimą.